söndag 1 januari 2012

nytt år - nya mål

Ja, så var det nytt år. Trots att tiden går fort känns det som väldigt mycket hänt under 2011. Jag har rest en hel del, även om det inte blivit någon längre tripp. Jag har även påbörjat en vidareutbildning som jag i skrivande stund inte är 100% säker på att jag ska fullfölja då det är mer tidskrävande än vad jag egentligen tänkt.

Privatekonomiskt har 2011 varit ett ganska bra år. Jag har reviderat mitt sparande flera gånger under året, först nedåt och sedan uppåt. Sänkningen då vi flyttat under 2011 och dragit på oss högre kostnader. Höjningen då jag dels ordnat med en passiv inkomst samt bättrat på lönen lite.

2012 ska bli spännande. Jag kommer ta mig an nya utmaningar på jobbet vilket förhoppningsvis både ska vara en utmaning arbetsmässigt, men även stärka upp den ekonomiska situationen. Att man är starkt beroende av en stabil inkomst är det ingen tvekan om.

Målsättningen för 2012 är ännu inte helt spikad. På det ekonomiska planet önskar jag se till att de passiva inkomsterna fortsätter inkomma samt att sparandet uppgår till minst 120 tsek. Om dessa ska in på börsen återstår att se. Men lite köpsugen är jag allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar